3 міфу про онлайн-навчання в школі
За останні три роки онлайн-навчання у школах вже не здається чимось неймовірним. Але «дистанціонка» досі викликає страхи і побоювання батьків. Відповідаємо на головні питання про дистанційне навчання у школі і розповідаємо, як онлайн-програми в школі «Алгоритм» руйнують міфи про дистанційну освіту
Міф 1. Онлайн-навчання неефективно
Існує думка, що в онлайні неможливо повністю відтворити шкільну програму – втрачається якість освіти. Але в школі «Алгоритм» це вдалося: ми вже 14 років навчаємо дітей онлайн, програми відповідають ФГОС, а випускники отримують атестати державного зразка нарівні з розумниками звичайних шкіл.
Про ефективність онлайн-програм кажуть кейси учнів «Алгоритму». Серед випускників дистанта є студенти МДІМВ і Маастріхтського університету в Нідерландах, призери олімпіад з хімії, біології та математики. Наші програми дозволяють поєднувати різні процеси: наприклад, навчання на російській програмі онлайн і очну навчання на програмі британської А-level, 10-11 клас в школі і репетиції, змагання і власні проекти.
Незважаючи на гнучкий графік і велику свободу для учнів, на онлайні ми серйозно підходимо до перевірки знань. Програма побудована так, що за вебинаром з теорією йде урок в реальному часі з питаннями і завданнями вчителя. Домашнє завдання учні виконують на спеціальних онлайн-заняттях – списати не вийде, та й немає бажання.
«Алгоритм» дає можливість скласти максимально ефективний графік підготовки до ЄДІ. Мені вдається поєднувати зйомки, відрядження, озвучування передач з навчанням. В минулому році я достроково здав ЄДІ з математики, є «зачепив» ще з деяких предметів
Міф 2. Онлайн-навчання шкодить соціалізації дитини
В онлайн-форматі дійсно відсутня звична взаємодія між однокласниками. Діти не можуть разом побігати на перерві, побалакати за партою або разом сходити в шкільну їдальню. Але це не означає, що на «удаленке» учень залишається в ізоляції.
Онлайн-формат «Алгоритмі» розширює межі спілкування: учні можуть взаємодіяти як на уроках, так і поза їх, навіть перебуваючи в різних точках світу. Для соціалізації дітей ми впроваджуємо різні практики: проводимо неформальні класні години з іграми, організуємо спілкування в чатах і запрошуємо учнів на онлайн-майстерні. Багато проекти, що допомагають дітям знайомитися, стали їх власною ініціативою. Наприклад, в «Алгоритм» є власний Minecraft-сервер, клуб гравців Brawl Stars, інтерактивна дошка у Miro для відкритого спілкування класу.
Міф 3. В онлайн-школі дитина буде відволікатися і нічого не засвоїть
Батьки можуть побоюватися, що без нагляду вчителя, фізично присутнього в класі, дитина втратить концентрацію – адже вдома є стільки відволікаючих факторів!
Дійсно, утримати увагу школяра довше, ніж на 10 хвилин – складне завдання. Але в «Алгоритмі» вебінари давно відійшли від формату «вчитель 40 хвилин мовить біля дошки». Заняття побудовані так, щоб підтримувати залученість учнів: інформація надається у концентрованому вигляді, а відразу після лекції розбираються важливі моменти по темі у форматі «питання-відповідь».