Розвиток нейронних зв’язків у дитини
Весь час кажу про важливість формування у дитини нових нейронних зв’язків, але зараз хочу поговорити про те, як все владнається і переводиться у людини знання, вміння та навички
Звичайно потрібно прочитати кілька десятків книг по даній темі, щоб до кінця зрозуміти, а що саме я тут пишу, але спробую пояснити максимально просто.
Людина народжується з величезною кількістю активних нейронів, але вони не мають особливого сенсу, якщо між ними не формуються нейронні ланцюжка.
Нейрони, які не використовуються мозком, починають поступово слабшати вже у дворічної дитини (важливо формувати як можна більше зв’язків між ними)
Малюк народжується і не може навіть довго сфокусувати погляд на одному предметі тривалий час. І потихеньку тренується, переводячи погляд з одного предмета на інший (коли батьки на щось вказують і називають, потім ще раз показують, то цим формують нову нейронну зв’язок), кожен раз затримується трохи довше. І в цьому випадку скорочення числа активних нейронів дозволяє маляті не ковзати розсіяним поглядом по всьому навколо, а спиратися на нейронні шляхи, які у нього вже сформувалися. Саме завдяки опорі на сформовані нейронні зв’язки, формується інтелект.
Поступово дитина накопичує знання та досвід (де то просто спостерігаючи, а де – то самостійно його набуває, наприклад, якщо обпечеться)
І у віці від 1,5-2 років, дитина здатна вже самостійно концентруватися на тому, що доставляло йому в минулому приємні відчуття, типу знайомого особи або іграшки. Він може остерігатися того, що в минулому викликало у нього негативні емоції, наприклад, якщо дитину до цього вдарив інший дитина
Приблизно до семи років процес оптимізації мозку у дитини продовжується (тому важливо до цього часу дати дитині якомога більше різного досвіду і взаємодії з оточуючим світом і людьми) Від цього залежить його інтелектуальна діяльність надалі
Відмирання активних нейронів змушує людини співвідносити новий досвід зі старим, замість того, щоб накопичувати нові переживання якимось окремим блоком. ( тобто в якийсь момент перестає просто накопичувати знання, а вчиться співвідносити їх і аналізувати)
За проведеним дослідам і спостереженнями за розвитком мозку у людей, виявили, що відмирання незадіяних активних нейронів до семи років допомагає зробити розумовий процес людини більш ефективним і целена спрямованих( за умови, що людина створив багато нейронних шляхів, на які може спертися в розумовому процесі)
Після семи років людина створює нейронні зв’язки разветвляя старі нейронні «стволи», замість того щоб створювати нові. (І виходить як у дерева виростають від одного ствола багато-багато різних гілочок, які чіпляються за гілочки інших дерев і таким чином інформація передається. )
Звичайно, з віком ми отримуємо нові знання. Проте ця нова інформація концентрується в тих областях мозку, в яких вже існують (активні нейронні зв’язки)
І якщо узагальнити інформацію, то виходить, щоб розвивався мозок йому важливо не величезна кількість нез’єднаних між собою нейронів, а саме до семи років на з’єднувати як можна більше нейронних доріжок, адже тісно переплетені між собою нейронні зв’язки і нервові шляхи складають основу нашого інтелекту.